Unul dintre cele mai aşteptate tronsoane de autostradă este cel de la Sibiu la Orăştie, mai ales pentru faptul că va scuti şoferii de traficul insuportabil din localitatea Sebeş (jud. Alba).
Tronsonul cu o lungime de 82,07 kilometri a fost împărţit în patru loturi. Contractele au fost atribuite în 2011, iar în toamnă aceluiaşi an au început lucrările. Conform termenelor prevăzute în contractele din 2011, lucrările trebuiau finalizate în aprilie 2013. Din păcate constructorii nu au putut respecta termenele contractuale din varii motive, menţionate în repetate rânduri de Capital.ro. Unul dintre reportajele Capital.ro despre stadiul lucrărilor din iunie 2013 poate fi citit aici.
În această vară, constructorii celor patru loturi au alocat resurse importante lucrărilor, astfel că stadiul fizic a avansat semnificativ. Cu o singură excepţie, lotul III, unde constructor este Impregilo, care, din cauza alunecărilor de teren şi a negocierilor purtate cu reprezentanţii CNADNR, a redus volumul de muncă, dar italienii sunt cei mai avansaţi din punct de vedere al stadiului fizic comunicat de compania de drumuri, salariaţii celorlalţi trei companii au muncit şi în unele zile de weekend.
Din datele comunicate CAPITAL de către noul director general al CNADNR, până la finele acestui an ar trebui să circulăm pe tot tronsonul de la Sibiu la Orăştie. Narcis Neaga, noul director al companiei, ne-a transmis că, potrivit termenelor agreate cu constructorii, lucrările la lotul 1 (Strabag) urmează să fie gata la sfârşitul acestei luni, la lotul 2 (Straco) – în octombrie, lot 3 (Impregilo) – decembrie, iar lotul 4 (Astaldi, Euro Construct Trading ‘98) – noiembrie 2013.
Rămâne de văzut dacă termenele de mai sus vor fi respectate de constructori, având în vedere că din imaginile aeriene realizate de Ovidiu Sopa, de la www.sibiul.ro, în urmă cu doar câ