Bannerele standard sunt folosite in 84% din totalul campaniilor online din Europa Centrala si de Est. O mare parte dintre aceste tipuri de bannere se inregistreaza in Romania, Letonia, Bulgaria, Ungaria, Serbia, Slovenia si Lituania. Bannerele standard sunt frecvente si in Croatia, Slovacia si Republica Ceha. Singurele exceptii sunt Polonia si Ucraina, unde ponderea campaniilor care folosesc acest tip de format este mai mica decat media intregii regiuni (84%).
Cu toate acestea, conform studiului, bannerele de tip Preroll, Toplayer si Interstitial sunt cele care inregistreaza rata de click cea mai mare. In Ucraina, Romania, Lituania si Bulgaria, cea mai ridicata medie a ratei de click (Average Click Through Rate) – sau media raportului dintre numarul de afisari si numarul de click-uri- a fost inregistrata pentru bannerele Preroll. Pe de alta parte, bannerele Toplayer sunt cel mai frecvent accesate pe pietele din Slovenia, Serbia, Croatia si Letonia, in timp ce bannerele de tip Interstitial pe pietele din Slovacia, Polonia si Republica Ceha. O exceptie de la aceasta regula este Ungaria, unde cea mai ridicata media a ratei de click (CTR) s-a inregistrat pentru reclamele de tip Wallpaper.
Analiza a inclus campanii publicitare online monitorizate de Gemius in Bulgaria, Croatia, Republica Ceha, Lituania, Letonia, Polonia, Romania, Serbia, Slovacia, Slovenia, Ucraina si Ungaria. Clasamentele includ date din a doua jumatate a anului 2012. Citeste si:Publicitatea clasica online a generat cele mai mari incasari in primul semestru din 2011Coregrafie la Romania - Franta. Ce trebuie sa stii daca mergi la meciStanescu, ThinkDigital: Sfatul meu pentru agentiile de advertising – Sa se trezeasca, ca dorm pe ei!
Datele de mai sus provin din studiul gemiusAdMonitor, un raport complet referitor la formatele de publicitate online de top si la principalele