O ziarista neinspirata a incercat la inceputul saptamanii trecute sa puna in incurcatura viitorul (pe atunci) ministru al Transporturilor, intreband-o pe Ramona Manescu cati kilometri de autostrada exista in Romania, desigur fara sa observe ca autostrazile intra in grija altui minister si altui ministru.
Poate ca doamna Manescu, care cateva zile mai tarziu avea sa uimeasca prin sinceritate recunoscand ca n-a mai circulat de cel putin 10 ani cu metroul, trenul sau tramvaiul, a observat gafa jurnalistei. Sau poate ca nu, dar, oricum, n-a facut eroarea sa dea explicatia de mai sus. I-a raspuns condescendent si sec ca cea care o intreaba nu e profesoara, iar dansa nu este eleva ca sa raspunda.
Tronsoane multe, autostrazi putine
Merita replica, pe de o parte pentru ca intrebarea era insinuanta, ca sa nu spun chiar rautacioasa, iar pe de alta parte pentru ca nu cunostintele kilometrice ale drumurilor existente reprezinta principalul criteriu dupa care judeci programul unui nou ministru.
E ca si cum, prin absurd, l-ai intreba pe Eminescu cate versuri are Iliada, asteptand cu satisfactie ascunsa sa-l descalifici pe poet, daca nu va sti sa raspunda exact.
Numai ca jurnalista, chiar daca a cam gresit tinta, stia totusi ce intreaba, intrucat kilometrii de autostrada din Romania reprezinta o aritmetica atat de complicata, incat chiar si Pitagora s-ar incurca, daca ar incerca sa-i numere cu aritmetica lui.
Singurul site cu iz oficial pe aceasta tema este publicat fara o identitate clara, desi s-ar putea sa apartina ministerului de resort sau unitatilor sale, si ne ofera o interesanta lista cu autostrazile aflate in functiune in Romania: sunt exact 22 de tronsoane in exploatare.
Aici mi se pare ca e un mic truc. Numarand tronsoanele, iti faci o imagine buna, chiar foarte buna, ramanand cu impresia c