Timp de trei zile, la finele săptămânii trecute, municipiul Rădăuţi a găzduit ediţia a XXXI-a a Târgului olarilor şi meşterilor populari „Ochiul de păun”, manifestare tradiţională şi specifică locului (alături de „Arcanul” din miez de vară), cu care se cam încheie şirul târgurilor importante de artă populară din an ţinute în judeţul nostru.
Organizatorii manifestării de la Rădăuţi au fost Primăria, Muzeul Etnografic „Samuil şi Eugenia Ioneţ” şi Centrul Cultural Bucovina, la ale căror chemări au venit (iar în cele mai dese cazuri au revenit) în centrul aşezării, cu aproximativ 30 de standuri, creatori de artă populară (iar pe alocuri şi de aşa-zisă artă populară) din mai multe zone ale ţării, începând de la cele recunoscute pentru olărit: Corund de Harghita, Horezu de Vâlcea, Rădăuţi de Bucovina... Şi-apoi Baia Mare, Botoşani, Dorohoi, Odorheiul Secuiesc, Izvorul Crişului, Drochia (cea de peste Prut, de unde este Iurie Cucuietu), Arad, Timişoara etc., într-o mare varietate de produse, forme şi culori. Judeţul nostru a fost, la rându-i, bine reprezentat, de standul minion (faţă de altele) al lui Florin Colibaba, cu piese Kutty, conform aşteptărilor, superbe, de un stand din Suceava, semnat Elena Gheorghian, cu ceramică roşie, smălţuită, nedecorată, însă evocând olăritul cu sens funcţional autentic, de un altul de la Suceava al Stelei Lucaci, de cel al mărgineanului Dumitru Paşcaniuc, de unul al Paraschivei Dumitrescu din Bădeuţi, de un altul de Fălticeni... Aşa că se poate spune că judeţul a făcut faţă cu brio feluritelor oferte de gen propuse de (ca exemple...) Molnar Marton, Heghedus Ferenc, Balasz Sandor, Tofalvi Laszlo (Corund), Sillo Attilla (Miercurea Ciuc), Kovacs Erika (Izvorul Crişului)...
De altfel, în ziua de sâmbătă, în care am vizitat pe îndelete târgul, am constatat că harghitenii veniseră (nu neapărat împreună şi cu acelaşi tip de produ