Cu o „tehnică supra-umană“, aşa este caracterizată solista serii de 3 septembrie de la Sala Palatului, chinezoaica de 26 de ani, Yuja Wang.
„Pur şi simplu cea mai bună pianistă care s-a lansat în ultimii ani“, „emoţie şi muzicalitate ce-i depăşesc vârsta“, acestea sunt titluri din ziarele americane despre pianista-revelaţie Yuja Wang. Este considerată o supervedetă a muzicii clasice actuale, lucrează cu una dintre cele mai importante case de discuri din lume, pentru care a înregistrat deja cinci albume, unul dintre ele nominalizat anul trecut la premiile Grammy. Şi vine pentru prima dată la Bucureşti, pentru a interpreta Concertul nr. 1 de Ceaikovski alături de Orchestra Simfonică din Pittsburgh, condusă de Manfred Honeck. Are cel puţin un punct comun cu o altă vedetă chineză a muzicii clasice, pianistul Lang Lang: au studiat amândoi la Institutul Curtis din Philadelphia, cu acelaşi profesor, celebrul Garry Graffman, născut în America din părinţi iudeo-ruşi. Yuja Wang, alături de Lang Lang şi Yundi, formează un triumvirat de pianişti chinezi în jur de 30 ani care demonstrează că, având studiile potrivite, şi asiaticii pot deveni vedete ale muzicii clasice europene. Desigur, contează extrem de mult şi marketingul creat în jurul lor, mai ales cu instrumentele globale de comunicare de astăzi. Însă arta lor este, indiscutabil, de cel mai înalt nivel.
Este important brandingul şi asocierea cu alte aspecte ale vieţii contemporane, ca moda de exemplu, pentru un artist de muzică clasică al secolului al XXI-lea?
Nu este important pentru mine, dar totuşi trăiesc în această lume modernă. Nu cred că un artist de muzică clasică trebuie să pară că trăieşte acum 300 de ani. Cred că brandingul este o nouă formă de a construi o carieră; este un mod de a trăi viaţa de acum, cred că este pur şi simplu o parte a personalităţii muzicianului modern.