Florentino Perez şi-a prezentat nestemata de o sută de milioane de euro. După ceremonii şi aplauze, iniţiatorul ultimelor ere galactice de la Madrid a rectificat preţul de achiziţie, spunând că s-au dat pe Gareth Bale doar 91 de milioane, nu 100. Normal, don Florentino e atent la detalii. Cristiano a costat 94 de milioane şi probabil că s-ar fi supărat să afle că a fost cineva mai scump ca el. Iar CR7 dă peste 40 de goluri pe sezon, cu care ţine Realul în spate.
Bale e doar un jucător bun, spre foarte bun. Acum un an şi ceva taica Redknapp îl folosea fundaş stânga şi-i dădea tricoul cu numărul 3. Mai puţin roşu în obraji, Villas Boas i-a dat numărul 11, trimiţând un om în spatele său şi avansându-l la mijloc. Spre final de sezon l-a folosit chiar al doilea atacant, că doar era de dat.
De dat era oricum, dar nu cu 100 de milioane, şi nici măcar cu 91, cifra revizuită a lui Perez. Să zicem cu 30, poate cu 40. Dacă banii rămâneau în acea zonă, vorbeam de vremuri normale. Aşa, vremurile par s-o fi luat razna, iar un fost fundaş stânga galez se vinde cu o sumă echivalentă cu bugetul întregului campionat românesc pe un an şi jumătate!
Rămâne ca viitorul să clarifice dacă Bale e în primul rând fotbalist sau în primul rând umeraş de pe care se vând tricouri. Milenarist, asta se traduce prin produs de marketing. Dar şi aici, la acest capitol, ca să valorezi cât Cristiano trebuie să vinzi tricouri cât Cristiano. Iar pentru asta trebuie să dai goluri cât Cristiano.
După unele opinii, Real Madrid e mai întâi legendă, după altele e mai ales un colos de marketing, pentru că e greu să fie deopotrivă şi una, şi alta. Dar la Bernabeu lumea care înţelege ce e cu ghetele lui Di Stefano sau cu tricoul lui Pirri din vitrinele muzeului e tot mai puţină decât cea care încalecă magazinul de suveniruri, de unde-şi poate cumpăra orice, de la lenjerii de pat cu s