Iniţiativa conducerii Primăriei Fălticeni de a marca locurile existente între blocuri şi a înfiinţa parcări cu plată a împărţit oraşul în două. Mulţi dintre localnici consideră că este doar o nouă metodă de a le împovăra situaţia printr-un bir care nu-şi avea locul, în timp ce alţii sunt de părere că în acest fel se vor elimina disputele pentru locurile de parcare. Regula care se va aplica la împărţirea locurilor de parcare este primul venit, primul servit, aşa încât după ce spaţiile se vor epuiza nu este exclus să apară şi alte dispute între vecini. Suma pe care trebuie să o plătească cei care doresc un loc de parcare este de 10 lei/lună, dar chiar şi aşa unii fălticeneni, în special pensionarii, spun că bugetul nu le permite un asemenea lux.
Cât costă înfiinţarea unui loc de parcare
Cătălin Coman, primarul din Fălticeni, spune că această idee s-a materializat după ce foarte mulţi cetăţeni au solicitat închirierea sau concesionarea locului de parcare pentru a fi siguri că la orice oră din zi sau din noapte ajung acasă vor avea unde parca maşina.
„Am luat decizia de a reglementa această problemă şi am inventariat numărul locurilor de parcare pentru a vedea cum gestionăm situaţia. Până în prezent am înfiinţat 1.734 de locuri de parcare şi ne propunem să mai constituim încă 250 de locuri de parcare până la finalul acestui an, deci un total de circa 2.000 de locuri de parcare, care ar fi suficiente în linii mari, deşi punctual este posibil să apară probleme ca urmare a numărului mare de solicitări”, a arătat primarul Cătălin Coman.
Dacă printre blocuri majoritatea locurilor de parcare pentru care fălticenenii vor trebui să-şi scoată abonament au fost înfiinţate printr-o simplă trasare cu vopsea, există şi spaţii care au costat municipalitatea un pumn de bani. De exemplu, în cursul anului trecut s-au înfiinţat 58 de locuri de parcare ecolo