Trei milioane de euro este suma necesară pentru înscrierea unei echipe româneşti la Moto2, bani ce trebuie strânşi din sponsorizări
Ultimul campion din Moto2 este spaniolul Marc Marquez, pilot care este liderul clasamentului în MotoGP în acest sezon
Planul anunţat de Federaţia Română de Motociclism la începutul acestui an sună interesant. Se pune la punct un proiect care vizează participarea unei echipe româneşti în sezonul 2014 al motomondialului de viteză, la clasa Moto2. Echipa ar trebui să îi aibă ca piloţi pe Robert Mureşan şi pe româno-italianul Luigi Morciano, însă proiectul are în faţă o mare piedică: este nevoie de aproximativ trei milioane de euro, bani pe care FRM şi Mureşan îi caută din sponsorizări. Am vorbit cu pilotul român după ce, în plin sezon de antrenament, a reuşit duminică un loc 17 la prima participare pe o motocicletă de 1000 cmc în Superstock 1000, în Campionatul Mondial de Superbike.
Robi, ai reuşit un loc 17 la Superstock 1.000. E mai mult decât ţi-ai propus înainte de weekendul de pe Nurburgring?
Sincer să fiu, nu ne aşteptam la prea multe după aproape trei ani de pauză. Timpii mei au fost buni, e drept că se putea mai mult, însă am riscat în cursă cu nişte setări ale motocicletei care au fost mai slabe decât cele de sâmbătă, din calificări. Totuşi, în cursă am avut timpi mai buni, un progres de o secundă faţă de ziua precedentă, ceea ce înseamnă că eu sunt într-un continuu progres. Alţii au făcut timpi pe tur mai slabi în cursă decât în calificare, eu am făcut invers.
Ştiu că nu ai foarte multă experienţă pe modelul BMW S1.000 RR, cum te-ai simţit? Sunt şanse să te mai vedem concurând la clasa asta?
Nu am experienţă, am doar vreo 300 de tururi, dar m-am simţit destul de bine pe ea. Ar mai fi două etape europene la care am putea participa. Dacă nu va fi posibil să mergem la Magny-Cours,