Conform unei cercetări realizate de o organizaţie din Marea Britanie care se ocupă cu protecţia drepturilor copilului, „National Society for the Prevention of Cruelty to Children“, educaţia sexuală care se face în şcoli în acest moment este depăşită de realitatea secolului 21.
Studiul a arătat că şansele ca tinerii cu vârste cuprinse între 11 şi 18 ani să apeleze la Internet pentru a găsi răspunsuri legate de sex sunt de trei ori mai mari decât să-şi clarifice nedumeririle întrebând părinţii sau alţi apropiaţi de vârstă adultă .
Astfel, 36% din copiii care au participat la acest studiu au declarat că folosesc Internetul pentru a afla mai multe lucruri despore sex, inclusiv site-urile pornografice, numai 12% găsesc curajul de a-şi aborda părinţii pe această temă, în vreme ce 52% găsesc alte modalităţi de a afla ceea ce îi interesează.
Aproape 72% din cei chestionaţi în legătură cu educaţia sexuală au mărturisit că şi-ar dori ca la şcoală să li se vorbească şi despre pornografie, cei mai mulţi dintre tineri considerând că informaţia primită, la acest moment, în orele de studiu este centrată prea mult pe mecanica procesului de reproducere, în loc să se pună accentul pe situaţiile cu care se confruntă zi de zi.
De altfel, un procent de 28% din tineri consideră că pronografia joacă un rol „important“ în felul în care ar trebui să se comporte în cadrul unei relaţii, în vreme ce 30% sunt de părere că pornografia „are un oarecare rol“ .
„Fetele ajung să creadă că trebuie să se poarte ca starletele“
Claire Lilley, psiholog şi consilier în cadrul „National Society for the Prevention of Cruelty to Children“ a declarat pentru publicaţia britanică „The Daily Telegraph“ că este firesc ca tinerii să se orienteze către alte surse de informare, dacă acasă sau la şcoală nu primesc informaţiile de care au nevoie.
Această lipsă de răspu