Ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructură de Interes Naţional şi Investiţii Străine, Dan Şova, s-a întâlnit marţi, la Beijing, cu conducerea companiei China Communications Construction Company, care şi-a manifestat interesul pentru tronsonul Gilău - Suplacu de Barcău din Autostrada Transilvania, rămas neexecutat.
"În urma realizării studiului de trafic pentru acest tronson, reiese că traficul actual depăşeste 21.000 de vehicule/ media zilnică anuală. Tronsonul este interesant pentru compania chineză, pentru că face legătura cu coridorul IV Pan-european prin construirea Autostrăzii Sebeş-Turda', se arată într-un comunicat al Departamentului pentru Proiecte de Infrastructură şi Investiţii Străine remis, marţi, AGERPRES.
Ministrul delegat Dan Şova a participat, marţi, la forumul de afaceri româno-chinez, organizat la Beijing, la care a fost prezent şeful Departamentului pentru Afaceri Europene din Ministerul Comerţului din Republica Populară Chineză, precum şi cele mai importante companii chineze din domeniul IT&C, infrastructurii, construcţiilor şi energiei.
În cadrul forumului, oficialul român a avut întrevederi cu liderii marilor companii constructoare din China, printre care Sinohydro şi China Road and Bridge.
Prima companie ocupă locul 14 în top 250 contractori globali, conform clasamentului ENR (Engeneering News Recod), 50% din hidrocentralele din lume fiind realizate de această companie. Reprezentanţii Sinohydro şi-au aratat intenţia de a investi în România cu precădere în realizarea hidrocentralei de la Tarniţa - Lăpuşteşti, aflată în legătură cu reactoarele 3 şi 4 de la Cernavodă. Valoarea proiectului de la Tarniţa ajunge la 1,5 miliarde de euro.
Compania China Road and Bridge este una dintre companiile care, în 2003, s-a arătat interesată de construcţia podului peste Dunăre de la Brăila. Aceasta din urmă a contract