1. Sa subestimezi munca pe care trebuie sa o depui
Multi oameni intra in zona de eCommerce cu intentia de a face cat mai simplu si rapid bani. Tot ce se gandesc este faptul ca au cateva produse/furnizori si trebuie sa le vanda. Desi eCommerce-ul “traieste” in eter, are nevoie de atentie maxima, invatare si effort fizic pentru a executa, creste si mentine un business de comert online.
Poti lua in considerare sa externalizezi cateva elemente ale business-ului, pastrand insa cat mai mult control si vizibilitate in-house, fiind si cea mai ieftina si comoda solutie, mai ales la inceput de drum. Trebuie sa intelegi si sa iti intre in minte ca pui la cale un business ca oricare altul, doar ca acesta are loc pe Internet. Sansele tale de succes vor fi mult mai mari daca tu sau un membru cheie al echipei sunteti implicati profund in afacere.2. Sa nu ai un plan de business
Nu este vorba de acele documente detaliate de 54 de pagini care incearca sa previna si sa rezolve orice problema posibila. Pur si simplu trebuie sa te gandesti la urmatoarele:
- Gandeste-te la ce vinzi si carei pietei te adresezi.
- Cunoaste-ti clientul tinta
- Cunoaste-le nevoile si problemele si cum poti gasi o solutie pentru ele
- Intelege cine iti sunt concurentii principali. Care sunt punctele lor forte, care sunt punctele lor slabe?
- Poti capitaliza pe marginea acestora din urma?
- Vei fi competitiv ca pret sau ca pozitie de piata?
Rezolvand cat mai clar aceste intrebari cheie te poate ajuta sa pui fundatia si strategia initiala pentru orice business nou.3. Sa nu ai strategie de marketing
Din pacate principiul conform caruia “daca ii dai drumul clientii vor veni” nu se aplica in eCommerce. A pune pe picioare un site este doar un prim pas. Trebuie sa te asiguri ca ai un plan viabil pentru a atrage vizitatori si a-i converti in clienti. @N