Persoanele care vor reclama medicii cu privire la calitatea actului medical vor avea parte de o surpriză în următoarea perioadă, deoarece în cazurile de malpraxis va fi introdus asiguratorul ca parte de mediere între pacient şi medic.
Noua lege va pune asiguratorul medicului între pacient şi medic, acesta urmând să suporte costurile expertizelor necesare pentru a decide daca situaţia trebuie încadrată ca malpraxis sau în ce măsură s-a produs un prejudiciu. În acest fel pacientul va fi scutit de orice plată, iar, dacă problema nu se rezolvă într-un termen de maxim şase luni prin negociere amiabilă, pacientul nemulţumit poate solicita despăgubire patrimonială sau morală sau chiar ambele, prin Legea privind răspunderea civilă a personalului medical pentru o posibilă culpă medicală.
„Am avut anul trecut un caz de malpraxis, şi după ce s-a pronunţat decizia, medicul ne-a dat în judecată şi a cerut un miliard. Ar trebui ca decizia să fie cu executare imediată fiindcă trebuie pus pe primul loc pacientul”, a spus Doru Culiceanu, preşedintele Colegiului Medicilor Botoşani.
Persoanele care vor reclama medicii cu privire la calitatea actului medical vor avea parte de o surpriză în următoarea perioadă, deoarece în cazurile de malpraxis va fi introdus asiguratorul ca parte de mediere între pacient şi medic.
Noua lege va pune asiguratorul medicului între pacient şi medic, acesta urmând să suporte costurile expertizelor necesare pentru a decide daca situaţia trebuie încadrată ca malpraxis sau în ce măsură s-a produs un prejudiciu. În acest fel pacientul va fi scutit de orice plată, iar, dacă problema nu se rezolvă într-un termen de maxim şase luni prin negociere amiabilă, pacientul nemulţumit poate solicita despăgubire patrimonială sau morală sau chiar ambele, prin Legea privind răspunderea civilă a personalului medical pentru o posibilă culpă medical