Implementarea proiectului de Hotărâre de Guvern care prevede regionalizarea serviciilor de ambulanţă nu este fezabilă. Declaraţia îi aparţine directorului Serviciului de Ambulanţă Judeţean (SAJ) Suceava, dr. Daniel Martiniuc, care este de părere că reorganizarea avută în vedere de ministerul de resort ar putea avea un impact negativ asupra societăţii. Temerile managerului sucevean sunt legate de o posibilă diminuare a operativităţii cu care se răspunde la solicitări, de o eventuală alocare defectuoasă a fondurilor, dar şi de o viitoare disponibilizare de personal, ştiut fiind faptul că o parte dintre angajaţii TESA ar urma să-şi piardă locurile de muncă în contextul regionalizării.
Într-o conferinţă de presă organizată ieri, dr. Daniel Martiniuc a susţinut introducerea unui sistem pilot într-unul din judeţele ţării, cu o durată cuprinsă între şase luni şi un an, în cadrul căruia să se experimenteze toate modificările presupuse de anunţata reorganizare.
„La finalul perioadei de simulare ar trebui să se tragă nişte concluzii, să se vadă care sunt costurile economice, administrative şi sociale ale regionalizării serviciilor de ambulanţă”, a spus managerul de la SAJ Suceava.
Comitetul director de la SAJ, desfiinţat
Dr. Daniel Martiniuc apreciază că gestionarea dintr-un singur centru de comandă a activităţii derulate de şase servicii judeţene de ambulanţă, câte ar urma să fie incluse într-una din noile structuri - opt la număr după cum se vehicula într-o primă fază - va fi ineficientă. Proasta coordonare ar urma să fie cauzată de dizolvarea comitetului director compus din cinci membri la nivelul SAJ Suceava, care va însemna pierderea puterii de decizie pe plan local în favoarea celei de la nivel regional.
„Populaţia rămâne să ne judece dacă am gestionat corect sau nu activitatea. Noi atâta ştim, că am făcut eforturi imense pentru a e