Pe o piaţă tot mai concurenţială,împărţită între RCS&RDS, Romtelecom şi UPC, şefii de la Türk Telekom au găsit în România propria nişă, prin care pot face bani fără să se calce prea tare pe picioare cu giganţii. Ce înseamnă ofensiva turcilor?
Irlandezul Stuart Evers a ajuns în România la începutul anului trecut, când a fost numit CEO al Euroweb, companie controlată de Türk Telekom, unica prezenţă din telecom a turcilor pe piaţa locală. Prima vizită a făcut-o însă în 2003, când a găsit ţara „mult diferită faţă de ceea ce este astăzi„.
Diferenţa nu se referă doar la numărul de restaurante bune sau de locuri de petrecere a timpului liber, ci şi la piaţa telecom, unde, la acea vreme, toţi operatorii de telefonie mobilă creşteau, iar rezultatele erau bune pentru toate companiile din industrie, indiferent de mărimea lor.
Evers lucrează în telecom din 1996. A început în Dublin, la operatorul telecom deţinut la acea vreme de statul irlandez, a trecut şi prin Kazahstan, însă şi-a petrecut cea mai mare parte a carierei în Cehia, unde a fost atât consultant, cât şi manager. Legătura lui cu Türk Telekom s-a stabilit după ce turcii au cumpărat în 2011 operatorul Pantel International, companie cu 30.000 de reţele de fibră optică în 16 ţări, preponderent din Europa Centrală şi de Est, care deţinea şi afacerea Euroweb. „Pentru turci, parteneriatul comercial cu România este unul de importanţă strategică.
Turcia este al cincilea investitor de aici ca mărime„, spune managerul, care enumeră marile afaceri turceşti de pe piaţa locală, precum Garanti Bank, Credit Europe Bank, Kanal D sau Arctic. „Faptul că manageri străini sunt aduşi să conducă afaceri în pieţele estice se leagă mai ales de experienţa pe care au trăit-o deja activând în pieţele astăzi mature, dar aflate în trecut în curs de dezvoltare.„ Scenariul a fost acelaşi indiferent că vorbim de I