Fără atragerea de investiţii în modernizarea şi dezvoltarea Aeroportului Internaţional Chişinău, această întreprindere pierde competiţia cu aeroporturile din regiune şi chiar ar putea pierde autorizaţiile de activitate, a declarat vicepremierul Valeriu Lazăr în cadrul şedinţei Guvernului.
Ministrul Economiei Valeriu Lazăr a declarat că decizia politică privind transmiterea Aeroportului Internaţional Chişinău în concesiune a fost luată încă în iunie 2012 şi hotărârea din mai 2013 a fost perfect legală.
"Deşi întreprinderea activează cu profit, aceasta este într-o situaţie destul de dificilă pentru că nu dispune de resurse suficiente pentru dezvoltare şi pierde competiţia cu alte aeroporturi din regiune“, a declarat vicepremierul.
Potrivit lui Lazăr, aeroportul riscă în următorul an să rămână fără certificatele internaţionale de activitate.
"Există probleme majore la sistemul de iluminare. Aeroportul nu are sistem de drenaj, nu are o parcare auto supraetajată şi deja nu mai face faţă fluxului în creştere de pasageri“, a argumentat Valeriu Lazăr, necesitatea de atragere a unui investitor strategic la aeroport.
Amintim că o comisie guvernamentală a desemnat câştigător a tenderului de concesiune, grupul Avia Invest, care are în gestiune compania rusească UK KOMAKS şi aeroportul din Habarovsk.
La tender au fost invitate şapte companii – cinci din ele administrează aeroporturi din Paris, Madrid, Londra, Viena şi Houston, iar două au în gestiune aeroporturi din Federaţia Rusă – Vnukovo şi Habarovsk.