Mai bine de jumătate dintre pasagerii aeroportului Cluj-Napoca ajung la acesta cu maşina proprie, în vreme ce alţi 39% folosesc taximetrele şi doar 4% folosesc transportul în comun, conform unei analize a aeroportului. În acest moment nu există nicio linie directă de transport în comun care să lege aeroportul de centrul sau gara oraşului.
În ce priveşte călătorii care vin din afara Clujului la aeroport, 77% folosesc maşini, 14% - microbuze şi doar 1% folosesc trenul ca să ajungă în oraş şi apoi autobuzul ca să-i ducă în aeroport.
Mai mulţi călători au fost întrebaţi dacă ar fi mai tentaţi să folosească avionul în cazul în care s-ar construi o staţie de cale ferată la aeroport sau în vecinătatea acestuia. 67% au răspuns pozitiv. Dacă au decis deja că vor călători cu avionul, o staţie de tren i-ar determina pe călători să folosească trenul? 67% au răspuns pozitiv.
Marea majoritate a celor intervievaţi - 80% - au considerat că proiectul de dezvoltare a unui centr de transport intermodal la aeroport e cea mai bună modalitate de eficientizare a transportului de pasageri şi de marfă; alternativele propuse de repondenţi sunt microbuzele - 36% - autobuze cu plecare din fiecare cartier - 15%, metrou (sic!-n.red.) - 15%, tramvai sau troleibuz - 12% sau o autostradă spre zona de nord a ţării, care să treacă pe lângă aeroport - 10,3%.
Dacă proiectul va fi implementat, acesta ar introduce în premieră în România transferul de marfă din tren în avion şi invers. În prezent, însă, traficul cargo e redus pe aeroport şi, în plus, există un grad redus de coordonare între orarul trenurilor şi orarul companilor aeriene. Astfel, 27% dintre trenurile care trec prin Cluj-Napoca nu pot avea nicio conexiune cu transportul aerian, 21% dintre curse se pot conecta la mai puţin de cinci trenuri, ira alte 21% prezintă un dezechilibru major între conexiuni