Conducerea Admimnistraţiei Portuare a Dunării Maritime (APDM) Galaţi a demarat o serie de întâlniri cu operatorii portuari şi agenţii de shipping pentru a găsi împreună soluţii pentru dinamizarea transporturilor pe Dunăre.
Necesitatea acestor întâlniri, ce vor fi organizate lunar la sediul APDM Galaţi, vine ca răspuns la activitatea redusă a transporturilor în zona porturilor Dunării maritime şi fluviale, din dorinţa de a identifica care sunt problemele ce apar în acest sector de activitate.
La nivelul Portului Galaţi au fost identificate mai multe prbleme. În privinţa controlului vamal al documentelor, operatorii doresc modificarea regulamentului care stipulează această obligativitate. Conform reglementarilor internaţionale, controlul documentelor navelor se face în ordinea solicitării sau sosirii. În Portul Galaţi au prioritate la control navele fluviale. Se doreşte, de asemenea, eliminarea din controalele care se fac la îmbarcare/debarcare a personalului navigant: acesta ar trebui făcut doar de către Poliţia de Frontieră. Operatorii mai vor gratuitate în zona de ancorare pentru navele care staţionează dar nu operează în portul respectiv.
O altă problemă mare, ridicată de agenţii de shipping, se referă la modificarea spatiului de manevră pentru navele noi care pleacă din Şantierul Naval şi care sunt obligate să facă probe înainte de plecare.
„Navele noi contruite în Şantierul Naval sunt obligate să facă probe înainte de plecare. În prezent, zona de probe pentru nave în Portul Galaţi este 1,5 mile, spaţiu insuficient de manevră pentru nave de mari dimensiuni ori de mare viteză, fapt pentru care comandanţii sunt nevoiţi să facă demersuri suplimentare în vederea depăşirii acestei zone. Se doreşte modificarea acestei zone de manevră, de la 1,5 mile la 4,5 mile”, spune directorul APDM Galaţi, Luigi Marius Ciubrei.
Au ma