Constructorul italian Astaldi, care a lucrat la proiecte precum pasajul Basarab şi autostrada Cenavodă-Medgidia, va finaliza pasajul Mihai Bravu – Calea Văcăreşti din Bucureşti, după ce Primăria Capitalei i-a atribuit prin licitaţie restrânsă accelerată un contract de 125,6 milioane de lei (28,3 milioane de euro), fără TVA. Astaldi va continua astfel lucrările începute de firma Romstrade, controlată de omul de afaceri Nelu Iordache, care a pierdut contractul cu Primăria Capitalei la sfârşitul anului trecut.
Acesta este cel de al doilea contract pe care Astaldi îl continuă în locul firmei Romstrade, aflată în prezent în insolvenţă şi care a trecut prin mai multe rezilieri de contracte de infrastructură în ultima parte a anului 2012. Astfel, Astaldi a mai câştigat recent un contract alături de nemţii de la Max Boegl pentru construcţia autostrăzii Nădlac-Pecica (22 de kilometri), pentru circa 56 de milioane de euro. Contractul a fost iniţial câştigat de firma Romstrade, însă în noiembrie anul trecut statul a decis să îl rezilieze, din cauza progresului redus al construcţiei, dar şi a unei suspiciuni de fraudă privind modul de atribuire.
Mai mult, Astaldi a mai câştigat în toamna lui 2011 un alt proiect, tot alături de Max Boegl, pentru construcţia autostrăzii Cernavodă-Medgidia, după ce Ministerul Transporturilor a reziliat contractul de construcţie încheiat iniţial cu francezii de la Colas. Contractul pentru Cernavodă-Medgidia, câştigat de Astaldi şi Max Boegl, s-a ridicat la circa 119 milioane de euro, iar în toamna anului trecut autostrada a fost deschisă circulaţiei.
Un şantier întins pe patru ani
Romstrade a câştigat contractul de construcţie a pasajului Mihai Bravu la începutul lui 2011 pentru circa 96,8 milioane de lei fără TVA (23 de milioane de euro), mai puţin decât contractul semnat recent de Primăria Municipiului Bucureşti cu As