Pentru a putea face curăţenie în unele instituţii publice, o persoană trebuie să îndeplinească anumite condiţii stricte: fie aduce o recomandare, fie este capabilă să... păstreze secrete de serviciu.
Banca Naţională a României organizează licitaţie publică pentru servicii de administrare a imobilelor instituţiei. Firma care va câştiga contractul se va ocupa, printre altele, de curăţenia în sediile băncii, dar şi de udarea plantelor din holuri timp de un an. Totuşi, nu oricine poate face curăţenie în respectiva instituţie, existând câteva condiţii clare pe care angajaţii firmei trebuie să le îndeplinească. Mai precis, aceştia trebuie să aibă experienţă în domeniu şi "să cunoască metodele folosite la curăţenie, gestionarea deşeurilor şi aspecte cu privire la sănătate, siguranţă şi protecţia muncii", după cum se arată într-un document oficial. Mai mult, pentru fiecare angajat care va face curăţenie în sediile BNR, firma trebuie să prezinte documente care să îi ateste specializarea şi calificarea, dar şi CV, cazier, fişă medicală şi, nu în ultimul rând, o recomandare.
Poate răspunde penal
Şi salariaţii firmei care se asigură ca birourile Oficiului Naţional al Registrului Comerţului sunt curate lună au câteva reguli stricte pe care trebuie să le îndeplinească. Aceştia nu au voie să folosească telefoanele din instituţie, cu excepţia situaţiei în care declanşează accidental sistemul de alarmă sau trebuie să sune la urgenţă. În plus, firma de curăţenie este responsabilă de "păstrarea confidenţialităţii de către salariaţii săi cu privire la orice informaţii, dare, acte sau fapte care constituie secret de serviciu de care vor lua la cunoştinţă în cadrul locului de muncă, aflate în legătură cu Oficiul Naţional al Registrului Comerţului sau cu oficiile Registrului Comerţului de pe lângă tribunalele teritoriale. Răspunde penal pentru încă