Fiecare dintre cele 19 magazine ale retailerului de cash & carry Selgros are lunar în medie 50.000 de clienţi, fiecare lăsând la casă circa 300 de lei (67 de euro), potrivit calculelor ZF pe baza datelor anunţate de companie. Numărul de clienţi per magazin este unul dintre cele mai bine păstrate secrete în comerţul modern, la fel ca vânzarea per unitate.
„Avem în medie circa 50.000 de clienţi lunar în fiecare magazin“, spune Alexandru Vlad, directorul executiv al lanţului Selgros, prezent pe piaţa locală din 2001 când a deschis un magazin la Braşov. La momentul intrării pe piaţă compania era parte a grupului german Rewe însă ulterior, în 2009, a trecut în portofoliul elveţienilor de la transGourmet.
Încă de la intrarea în România compania a fost una dintre cele mai prudente strategii de expansiune, deschizând maximum trei magazine pe an în primii ani de prezenţă şi în perioada de boom.
În anii de criză însă retailerul cu afaceri de 3,4 mld. lei (736 mil. euro) anul trecut a apăsat şi mai tare frâna. Astfel, în perioada 2009-2013 au fost deschise două unităţi noi (câte una în 2009 şi 2011), iar pentru acest an nu este planificată nicio altă inaugurare.
„Potrivit planului actual, vrem să ajungem la un total de 21 de magazine în România. Dacă piaţa se va schimba semnificativ în următorii zece ani ne-am putea schimba şi noi planurile. Ne uităm acum la oraşele de peste 150.000 de locuitori în care nu suntem prezenţi“, spune Vlad, fără a oferi niciun alt detaliu. Compania a mizat încă de la intrarea pe piaţă pe oraşele mari, fiind prezentă în Bucureşti cu patru unităţi, în Constanţa cu două şi în rest cu câte una. Potrivit datelor ZF, dintre cele mai mari oraşe din România după populaţie, Selgros nu este prezent în Piteşti şi Sibiu, fiecare cu circa 150.000 de locuitori. Continuarea pe ZFCorporate
Fiecare dintre cele