Atunci când se hotărăsc să demită din funcţie un angajat, şefii trebuie să ţină cont de regulile bunelor maniere şi să explice clar şi concis care sunt motivele care i-au împins să ia această decizie. Publicaţia „Business Insider“ a realizat o listă cu cele mai frecvente erori comise de superiori săvârşite în cazul unei concedieri.
Evită să-şi privească angajatul
Contactul vizual reprezintă o dovadă reciprocă de respect pentru interlocutori, declară specialiştii în comunicare nonverbală. Potrivit declaraţiilor făcute de aceştia, managerul ar trebui să fixeze cu privirea chipul angajatului atunci când îl demite.
Este rezevat în ceea ce priveşte motivele demiterii
O altă greşeală frecventă pe care experţii o semnalează se referă la dozele de rezervă pe care şeful le are atunci când îşi concediază un angajat. Liderul unei corporaţii ar trebui să explice concis şi direct motivele care l-au împins să-şi demită un inferior.
Este prea prietenos
Atunci când se hotărâşte să întrerupă o colaborare, şeful trebuie să aibă o atitudine relaxată vizavi de angajat, dar nu trebuie să uite scopul iniţial al discuţiei, avertizează specialiştii. „La un moment dat, a trebuit să concediez o persoană şi m-am purtat foarte prietenos cu ea atunci când i-am comunicat decizia. Atât de prietenos încât, la sfârşitul conversaţiei, persoana în cauză nici măcar nu înţelesese că eu îi cerusem demisia“, poveştete Alison Brod, managerul unei companii de relaţii publice.
Nu cere ajutorul departamentului de resurse umane
Colaborarea şi implicarea reprezentanţilor departamentului de resurse umane este una dintre cele mai bune dezicii pe care un manager le poate lua în cazul unei concedieri. Echipa de la HR îi poate oferi persoanei demise explicaţii suplimentare referitoare la încasarea ultimului salariu, respectiv elaborarea unei cereri pentru ş