A plecat Rogozin, vine Kiril. Ce va urma? Pierdem Vilniusul? (Ziarul de gardă)
Concesionarea aerogării şi cedarea controlului asupra Băncii de Economii sunt două teme asupra cărora stăruie presa. Firma care a intrat, recent, în posesia a 20 la sută din acțiunile Băncii de Economii (BEM), diminuând cota statului de la peste 50 la sută la 33% în această instituție, este un SRL care are drept fondator unic o companie din Federația Rusă, nuanţează „Ziarul Naţional”. Acum, acest SRL are o cotă-parte în acțiunile BEM similară cu cea a statului. Comisia Naţională a Pieţei Financiare a examinat miercuri, 4 august, tranzacția cu acțiunile BEM și a stabilit că aceasta a fost legală, mai scrie publicaţia.
Ion Preaşca de la „Adevărul” atrage atenţia că, acum, pe lângă stat, banca mai are un acţionar cu pachet de blocaj. Preşedintele Băncii de Economii, Ivan Crivceanschii, afirmă pe paginile publicaţiei că pe lângă subscrierea la emisiunea suplimentară de acţiuni de 80 de milioane de lei, proaspătul acţionar privat s-a angajat să investească un miliard de lei în bancă, „ceea ce va permite majorarea valorii de piaţă a pachetului de acţiuni aflat în posesia statului fără ca acesta să contribuie cu bani“.
„Aeroportul Chișinău oferit de Guvernul Moldovei unor miliardari ceceni”, anunţă pagina electronică a săptămânalului „Timpul”. Ziariştii scriu că întreprinderea care a primit în concesiune Aeroportul Internaţional Chişinău pentru 49 de ani s-a angajat să modernizeze aeroportul şi să facă investiţii de 244,2 milioane de euro în această perioadă. Este citat vicepremierul Valeriu Lazăr dând asigurări că compania a îndeplinit toate condiţiile puse de Republica Moldova, la semnarea contractului de concesiune.
Cotidianul „Adevărul” a căutat să afle cum se văd de la Bruxelles declaraţiile lui Rogozin împotriva apropierii Chişinăului de UE şi