AJOFM Olt a prezentat ieri rezultatele unui proiect care ar trebui să aibă ca finalitate servicii de mediere şi ocupare la standardele partenerilor italieni.
Capacitatea de a scoate în evidenţă competenţele şomerului va sta la baza succesului serviciului public de ocuare, drumul până acolo fiind prezentat succint ieri, la sediul AJOFM Olt. În 2011, ANOFM a pornit (fiind cuprinse şi agenţiile judeţene), alături de doi parteneri din mediul privat din Italia, dar şi de o structură publică ce desfăşoară acţiuni similare în aceeaşi ţară, un proiect menit să aducă procedee inovative în activitatea serviciului public de ocupare. Concret, şomerul care se prezintă la agenţie trece mai întâi printr-un proces de „sensibilizare”, i se evaluează competenţele dobândite de-a lungul anilor, atât formal cât şi informal, după care o parte din munca de a identifica locul de muncă potrivit o face sistemul informatic.
Printr-un proces similar ar trebui să treacă şi angajatorii, care să nu se mai prezinte doar pentru o simplă înregistrare a unui loc de muncă vacant, ci efectiv să se arate interesaţi să găsească persoana potrivită, pentru aceasta acordând mai mult timp descrierii în detaliu a competenţelor pe care le necesită postul.
La nivelul întregii ţări au fost înregistraţi în noul sistem 359 de şomeri, au fost consiliaţi 53, 24 au fost acompaniaţi după ocupare la locul de muncă (un serviciu care se oferă în Italia), la fel 24 de angajatori au fost acompaniaţi după ce şi-au început afacerea cu ajutorul serviciului public de ocupare (tot după modelul italian). În Olt au fost înregistraţi în acest sistem nouă şomeri, consiliaţi - doi şi mediate - şase angajări, beneficiind de sensibilizare o firmă şi de consultanţă pentru începerea unei afaceri o alta. Există şi un spaţiu virtual dedicat proiectului, în care serviciile judeţene de ocupare din ţară şi partene