Este nici desfiinţată, nici reorganizată, are aproape întreg personalul în concediu sau detaşat, iar din noiembrie nimeni nu ştie ce va mai rămâne din Garda Financiară.
Se mai lucrează cu trei oameni în judeţ, teoretic este desfiinţată printr-un act normativ, ar trebui reorganizată până în noiembrie, însă perspectivele în ceea ce priveşte Garda Financiară sunt în continuare neclare. Nici comisarul-şef Damian Tănăsescu, reîntors de curând la post, nu poate face precizări suplimentare, deşi atmosfera din instituţie nu diferă mult de ceea ce simţeau, în urmă cu o lună, colegii de la DGFP Olt.
„Ce pot să vă mai spun, ce să facem?! Am patru oameni plecaţi în vamă, şase oameni în concediu, pentru că ni s-a transmis să rezolvăm şi această problemă, a zilelor de concediu neefectuate, şi trei la treabă. Sunt plecaţi în teren, pe probleme de pâine. Facem ce mai putem, dar nu prea mai putem, la câţi am rămas! Suntem în situaţia în care lucrăm cum putem şi putem puţin, dar nu există nicio antifraudă!”, a declarat Tănăsescu, făcând referire la noua structură antifraudă care trebuie înfiinţată prin procesul de reorganizare a ANAF.
La sfârşitul lunii iunie se publica HG 74/2013, care stipulează că două structuri, Vama şi Garda Financiară, se desfiinţează, mare parte din atribuţii fiind preluate de viitoarea Direcţie Generală de Antifraudă Fiscală. În cazul nostru, sediul Direcţiei Antifraudă din structura regională va fi la Târgu-Jiu.
Salariaţii Gărzii Financiare nici astăzi nu ştiu mai mult decât ceea ce apărea într-un comunicat chiar în acea perioadă: „Numirea personalului antifraudă se va face pe bază de concurs sau examen, ocuparea funcţiilor publice fiind făcută în urma promovării evaluărilor psihologice complexe, organizate prin intermediul unităţilor specializate acreditate în condiţiile legii şi a evaluărilor de integritate”.
@