Decizia de a produce mai multe propulsoare în Germania nu afectează fabrica din Craiova, spun oficialii Ford România.
Germania va produce de două ori mai multe motoare de 1.0 litru EcoBoost decât până acum, după ce a introdus al doilea schimb în fabrica din Koln. Este acelaşi tip de motor care se produce şi la Craiova, însă reprezentanţii Ford România susţin că această decizie a Ford nu afectează în nici un fel planurile de producţie de la fabrica din Craiova. „Prin creşterea volumelor de producţie a motorului de 1.0 l EcoBoost la fabrica din Koln, uzina din Germania se aliniază fabricii de motoare de la Craiova, unde Ford lucrează deja în două schimburi, de la începutul acestui an. Anunţul de azi reconfirmă cererea europeană puternică pe care noi o avem pentru motorul de 1.0 l EcoBoost - desemnat pentru al doilea an consecutiv drept Motorul Internaţional al Anului - echipând multe dintre cele mai bine vândute modele Ford, inclusiv Fiesta şi Focus produse în Germania“, a declarat purtătorul de cuvânt al Ford România, Ana Maria Timiş. Ford produce la Craiova doar 300 de motoare de 1.0 litru, din totalul de 1.000 de propulsoare care se fabrică aici. „Aproximativ 70% dintre acestea sunt reprezentate de motorul de 1.5 l EcoBoost a cărui producţie a demarat anul acesta în aprilie, iar restul de 30% sunt motoare turbo de 1.0 l EcoBoost cu injecţie directă. În momentul de faţă, fabrica de motoare de la Craiova are aproximativ 1.000 de angajaţi ce lucrează în două schimburi“, a mai spus purtătorul de cuvânt al Ford.
La o cadenţă de 1.000 de motoare pe zi, un calcul simplu ne arată că la Ford Craiova se produc 22.000 de propulsoare într-o lună. Dacă ritmul de producţie se menţine în acest ritm, într-un an s-ar produce în uzina din Bănie circa 264.000 de propulsoare.
Craiova producea pentru Koln
În prima parte a acestui an, cererea