Organizarea de târguri prin parcările supermarketurilor sau pe terenurile virane din Bucureşti, în corturi şi cu podele stricate, sub emblema "Târg de producător", ar putea deveni o amintire. Sursa: Sfera Factor
Asociaţia patronală Sfera Factor, ai cărei membri deţin o pondere de 70% în producţia internă de încălţăminte şi marochinărie şi aproximativ 90% din exportul total pe aceste sortimente, intenţionează să ceară autorităţilor interzicerea folosirii sintagmei "Târg de producători" în cazul târgurilor cu vânzare direct către consumatorii finali, organizate în parcări sau terenuri virane, în corturi.
"Târgurile din parcări au făcut mai mult rău industriei noastre pentru că au afectat tradiţia târgurilor de contractări şi au bulversat piaţa", este de părere Angela Vasiliu Dimitriu, preşedinta Sfera Factor şi producător de încălţăminte.
La târgurile de contractări, cum este Next Season, organizat în această perioadă la Hotel Caro, în Bucureşti, producătorii au ocazia de a-şi prezenta marfa comercianţilor. Numai că nu este vorba de marfa produsă pentru sezonul în curs, ci de de produsele create pentru sezonul viitor, aşa cum se întâmplă la târgurile internaţionale de profil, cum este cel de la Milano sau Dusseldorf.
Astfel, ambele părţi câştigă, după cum ne-a explicat Angela Vasiliu Dimitriu. Pe de o parte, producătorii îşi pot planifica producţia şi construi politica de investiţii şi achiziţii pornind de la comenzile ferme pe care le primesc. Pe de altă parte, comercianţii se asigură că vor avea pe rafturi marfă creată de designer, nu copiată, la o calitate superioară şi nu se vor trezi că furnizorul nu le poate livra la timp marfa comandată.
Numai că târgurile organizate în parcuri, la care nu participă adevăraţii producători, ci comercianţii, sunt o ocazie de a păcăli clienţii. De multe ori, pe rafturi aj