Directiva Europeană privind Energia Regenerabilă adoptată în 2009 de către Consiliul Europei şi Parlamentul European prevede ca, până în 2020, combustibilii folosiţi la transporturi să conţină 10% biocombustibili. Potrivit Fediol, Asociaţia Europeană a Procesatorilor de Oleaginoase, şi EBB, Consiliul European pentru Biodiesel, Corinne Lepage, raportor pentru Comisia de mediu din cadrul Parlamentului European, va cere Parlamentului European să voteze în favoarea unui proiect ce va provoca cel mai mare regres din istoria legislaţiei europene, prin reducerea de la 10% la 5,5% a ţintei de biocombustibili de primă generaţie în total consum de combustibili, până în 2020. Sursa citată afirmă că proiectul raportorului european pe probleme de mediu riscă să provoace un regres fără precedent al politicii de mediu a Uniunii Europene.
Potrivit unui comunicat remis redacţiei, o asemenea iniţiativă conduce direct la menţinerea dependenţei actuale faţă de combustibilii fosili, forţează guvernele statelor membre să anuleze reglementări de-abia anunţate - cum este cazul concret al României - pune în pericol peste 220.000 de locuri de muncă la nivelul UE şi semnalează practic o lipsă de coerenţă legislativă fără precedent în politica Uniunii Europene.
Doamna Lepage urmează să prezinte un raport pe această temă în plenul Parlamentului European, luni, 9 septembrie. Asociaţia Europeană a Procesatorilor de Oleaginoase şi membrii săi desfăşoară acum eforturi susţinute de a explica membrilor Parlamentului European că o reducere a proporţiei biocombustibililor de primă generaţie, de la ţinta de 10% în 2020 la 5,5%, ameninţă locuri de muncă şi companii.
Conform datelor asociaţiei, biodieselul este produs în aproximativ 214 uzine situate în 23 de state membre UE. Producţia totală din 2011 a atins 8,6 milioane de tone de biocombustibil, faţă de capacitatea de producţie insta