Rezultatele dezamăgitoare din PRAHOVA, de la cea de-a doua sesiune a examenului de BACALAUREAT 2013, ascund atât lacune grave, cât şi nesimţire din partea candidaţilor. Unele lucrări la proba scrisă la Limba şi literatura română reflectă din plin aceste aspecte.
SUBIECTUL I (real şi tehnologic)
Explică rolul cratimei în secvenţa „Dar se-nţelege că-mi părea bine".
- Cratima din „Dar se-nţelege" este clară pentru că se înţelege din text.
- Cratima ne zice că el ştia ceva în textul ăsta.
Construieşte un enunţ în care să foloseşti o locuţiune/expresie care să conţină substantivul „lume".
- Lumea este rea cu mine la bacalaureat.
- Lume, lume vai de capul nostru.
Menţionează tipul de perspectivă narativă din textul dat (fragment din"Budulea Taichii", de Ioan Slavici).
- Perspectiva narativă este narativă ca aşa a vrut autorul să fie.
- Perspectiva este cea mai bună pentru textul ăsta.
Prezintă rolul verbelor la timpul imperfect din textul dat.
- Imperfectul are rolul de a pune cuvintele în propoziţie.
- Este un rol plăcut deoarece aflăm de Budulea şi ce imperfecţiuni făcea el.
SUBIECTUL al II-lea
Scrie un text de tip argumentativ despre importanţa comunicării pentru succesul muncii în echipă.
- Eu comunic mereu, la ore profesorii mereu ziceau că eu vorbesc mereu, aşa că nu am mai vorbit mult în echipă cu profesorii de la mine de la liceu.
- Cred că echipa de fotbal Steaua comunică mereu cu Gigi Becali, chiar dacă este la închisoare, aşa că este important să comunici cum să fie un meci bun.
- Cred că munca în echipă este foarte bună când se comunică mai ales în limba română, dacă am vorbi în altă limbă nu am mai avea o echipă bună.
- Eu consider şi chiar cred că sunt de părere că a comunica este foarte bine ca să ştie omul exact ce vrei de la el şi mai ales când eşti într-o e