Autoritatea pentru concurenţă din Spania investighează dacă retailerii de maşini s-au asociat pentru fixarea preţurilor şi schimb de informaţii, în condiţiile în care producătorii auto sunt afectaţi de scăderea vânzărilor din cauza recesiunii economice, transmite Bloomberg. Comisia Naţională pentru Concurenţă a început o investigaţie legată de posibila fixare a preţurilor la vânzarea brandurilor Volkswagen, Audi şi Toyota. Totodată, producători precum Nissan Iberia, Renault España, Ford España şi Chevrolet España sunt investigaţi pentru practici cum ar fi schimbul de informaţii.
Spania a intrat şi a ieşit din recesiune în mai multe rânduri din 2008, când s-a spart o bulă imobiliară şi de consum, cu impact inclusiv asupra vânzărilor de maşini. În primele opt luni ale acestui an, înmatriculările de autoturisme au scăzut cu 3,6%, după un declin de 13% în 2012, chiar dacă guvernul a promovat programe de stimulare a achiziţiilor.
Ancheta referitoare la schimbul de informaţii include şi Toyota España, Chrysler España, General Motors Espana SLU, Fiat Group Automobiles Spain, Hyundai Motor España, Honda Automoviles España, KIA Motors Iberia, Peugeot Citroën Automoviles España, Volkswagen Audi España şi Seat. Investigaţiile pot dura până la 18 luni.
Acest articol a apărut în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 06.09.2013
Autoritatea pentru concurenţă din Spania investighează dacă retailerii de maşini s-au asociat pentru fixarea preţurilor şi schimb de informaţii, în condiţiile în care producătorii auto sunt afectaţi de scăderea vânzărilor din cauza recesiunii economice, transmite Bloomberg. Comisia Naţională pentru Concurenţă a început o investigaţie legată de posibila fixare a preţurilor la vânzarea brandurilor Volkswagen, Audi şi Toyota. Totodată, producători precum Nissan Iberia, Renault España, Ford España şi Chevrolet España sun