În ultimii ani, porturile româneşti de la Dunărea Maritimă se confruntă cu o scădere a volumului de mărfuri operate portuar, principala cauză fiind criza economică. În scopul adoptării unor măsuri care să determine o creştere a volumului de mărfuri operate în porturile dunărene, Administraţia Porturilor Dunării Maritime(APDM) Galaţi a iniţiat organizarea unor întâlniri lunare cu operatorii portuari şi firmele de shipping, în cadrul acestor întâlniri urmând să fie identificate problemele cu care se confruntă societăţile din navigaţie. La prima întâlnire, organizată la sediul APDM Galaţi, au participat reprezentanţi de la Portul Bazinul Nou şi Portul Docuri din Galaţi, Idu Shipping Galaţi, Mario Santanela Galaţi, MGM Marine Shipping Constanţa, Navlomar Maritime Constanţa şi Sea Horse Maritime Constanţa.
Soluţiile, identificate de portuari
În cadrul discuţiilor, au fost identificate problemele cu care se confruntă operatorii din porturile Sulina, Tulcea, Brăila şi Galaţi, aflate în jurisdicţia APDM Galaţi. Operatorii portuari au solicitat ca taxa de tranzitare a Canalului Sulina să fie mai mică decât cea a Canalului Bâstroe, în condiţiile în care, în prezent, aducerea unui convoi la Galaţi prin canalul ucrainean este cu 30.000 de euro mai ieftină decât tranzitarea Canalului Sulina. A mai fost cerută şi eliminarea taxei de escală pentru navele care tranzitează porturile româneşti, menţinându-se doar cea de operare. Armatorii şi operatorii portuari au solicitat şi modificarea regulamentului privind controlul vamal al documentelor şi gratuitate în zona de ancorare. În privinţa pilotajului pe Dunăre, operatorii au semnalat faptul că deşi a fost ridicată interdicţia de a se naviga pe timp de noapte, în aval, pe sectorul de la Mila Marină 34 până la Bara Sulina, comandanţii nu navigă în timpul nopţii. A mai fost cerută eliminarea taxei de asistenţă, cel puţin pentr