Aproximativ 5% dintre românii care fac marketing afiliat în România câștigă de acasă, lunar, peste 2.500 de lei prin această metodă de promovare online, mult peste valoarea salariului mediu din țară.
Rețelele sociale și blogurile sunt cele mai utilizate canale de promovare în marketingul afiliat, potrivit studiului Afilierea în România – 2013, derulat de 2Parale, cea mai mare rețea de afiliere locală.
Generația celor care fac bani online, prin marketing afiliat, e formată în principal din tineri cu vârsta între 18 și 34 de ani, cu studii superioare (universitare și post-universitare), necăsătoriți și de sex masculin. Bucureștiul conduce în topul regiunilor în care locuiesc afiliații, cu 24%, fiind urmat la mare distanță de județele Iași și Timiș. Mai bine de trei sferturi (82%) dintre afiliați câștigă bani de acasă și jumătate dintre ei au început afilierea în 2013.
”Afilierea a câștigat puternic teren pe piața din România, iar rezultatele acestui studiu confirmă această tendință. Ca dovadă și numărul mare de români care au testat domeniul în acest an. Vorbim de oameni care trăiesc exclusiv din afiliere, de specialiști care s-au format în ultimii ani și de joburi dedicate acestui domeniu. Numai în 2Parale, mai bine de 280 de magazine online și companii dezvoltă în prezent programe de afiliere care le aduc vânzări și rezultate, precum și venituri afiliaților din rețea. Estimăm o creștere de două cifre a companiilor care vor folosi această metodă de marketing online”, a declarat Dorin Boerescu, CEO 2Parale și 2Leva, rețeaua similară din Bulgaria.
De unde vin banii
Clasamentul domeniilor promovate de afiliați este condus de magazinele online și advertiserii din fashion, cu 54%, electronice (52%), IT&C (48%), cărți (39%) și cosmetice (39) sunt și ele domenii de top în preferințele afiliaților.
Ce