Autoritatea pentru concurenţă din Spania investighează dacă retailerii de maşini s-au asociat pentru fixarea preţurilor şi schimb de informaţii, în condiţiile în care producătorii auto sunt afectaţi de scăderea vânzărilor din cauza recesiunii economice, transmite Bloomberg.
Comisia Naţională pentru Concurenţă a început o investigaţie legată de posibila fixare a preţurilor la vânzarea brandurilor Volkswagen, Audi şi Toyota.
Totodată, producători precum Nissan Iberia, Renault Espana, Ford Espana şi Chevrolet Espana sunt investigaţi pentru practici cum ar fi schimbul de informaţii.
Spania a intrat şi a ieşit din recesiune în mai multe rânduri din 2008, când s-a spart o bulă imobiliară şi de consum, cu impact inclusiv asupra vânzărilor de maşini.
În primele opt luni ale acestui an, înmatriculările de autoturisme au scăzut cu 3,6%, după un declin de 13% în 2012, chiar dacă guvernul a promovat programe de stimulare a achiziţiilor.
Ancheta referitoare la schimbul de informaţii include şi Toyota Espana, Chrysler Espana, General Motors Espana SLU, Fiat Group Automobiles Spain, Hyundai Motor Espana, Honda Automoviles Espana, KIA Motors Iberia, Peugeot Citroen Automoviles Espana, Volkswagen Audi Espana şi Seat.
Investigaţiile pot dura până la 18 luni.
Ford a anunţat într-un comunicat că întotdeauna operează cu respectarea strică a legilor şi va colabora cu autoritatea de reglementare.
Un purtător de cuvânt al Chevrolet a spus că pe piaţa spaniolă concurenţa este "foarte clară", iar compania se aşteaptă ca acest fapt să fie dovedit de investigaţie.
Seat şi Toyota nu au dorit să comenteze, iar reprezentanţii celorlalte companii auto nu au fost disponibili.
Autoritatea pentru concurenţă din Spania investighează dacă retailerii de maşini s-au asociat pentru fixarea preţurilor şi schimb de informaţii, în condiţiile în