* în urma reorganizării fiscale de la Brăila, tot mai mulţi contribuabili se plâng că pentru a obţine un aviz sau o simplă informaţie de la instituţiile deconcentrate sunt puşi în aşteptare şi 24 de ore * motivul: se cer aprobări peste aprobări de la regionalele aflate în alte oraşe
Marea temere a regionalizării începe să se adeverească. Comportamentul funcţionarilor care lucrează cu publicul este din ce în ce mai puţin transparent, pe măsură ce dispar de la Brăila tot mai multe regionale fiscale. Pe scurt, în urma reorganizării, relaţia dintre instituţie şi contribuabili a fost afectată.
De exemplu, din momentul publicării proiectului de reorganizare a ANAF, în mass-media au apărut informaţii potrivit cărora contribuabilii vor trebui să se deplaseze la sediul structurii regionale pentru plata obligaţiilor fiscale sau rezolvarea diferitor probleme. Mai mult decât atât, unii deja se plâng de faptul că mai nou, la solicitarea unor informaţii de interes public, răspunsul se comunică abia după 24 de ore. Motivul - angajaţii rămaşi pe funcţii la direcţiile deconcentrate sunt nevoiţi să ridice receptorul mai des pentru a primi aprobări de la regionalele fiscale mutate fie la Galaţi, fie la Constanţa. "Tendinţa birocratizării" a fost sesizată şi de către primarul Municipiului Brăila, Aurel Simionescu, care a promis că va încerca să rezolve această problemă. "Există o astfel de tendinţă, nu numai la nivelul de informaţie, este vorba aici şi despre documente, avize, rezolvarea unor sesizări care trebuie să aibă acum un parcurs mai lung. Sigur că va trebui să discutăm acest lucru. Autorităţile care rămân în teritoriu la nivel de direcţii, oficii, servicii sau cum se vor numi acestea, trebuie să aibă din acest punct de vedere, al relaţiei cu cetăţeanul, implicit cu presa, o libertate mult mai mare de «manevră». Altfel, dacă trimitem cetăţeanul la Gala