De multe ori, se întâmplă să dăm peste maşini care, la prima vedere, sunt o afacere bună. Însă eşti sigur că maşina pe care ai pus ochii nu cumva a fost reparată de mântuială după o lovitură gravă?
Nu mai este un secret pentru nimeni că, la cumpărarea unei maşini la mâna a doua sau chiar a treia, poţi fi păcălit. Sute de autovehicule vândute în parcurile auto sunt reparate superficial, numai să atragă atenţia cumpărătorilor. Iată cum să nu iei ţeapă!
„În primul rând, ne uităm la contrastul de culoare dintre două piese alăturate. Astfel se arată că s-a umblat la maşină, adică faptul că a fost vopsită o singură parte sau a fost vopsită în mai multe rânduri", a declarat ing. Gheorghe Băcanu pentru realitatea.net.
Al doilea element este cel al lufturilor, adică distanţa între două piese alăturate, cum ar fi distanţa între două uşi, între o uşă şi o aripă. „Dacă lufturile sunt asimetrice, neuniforme, este clar că acolo s-a umblat sau ceva s-a petrecut la acea maşină", a mai precizat inginerul.
„Un alt element este să observăm continuitatea cordoanelor masticate. Anumite piese, când se îmbină, dau un cordon de mastic. Acesta se foloseşte pentru etanşarea din punct de vedere al umidităţii. Se cunoaşte un cordon de sudură pus original de unul pus de un service. Oricât ne-am strădui, nu putem să-l facem ca pe cel din fabrică. Dacă, de exemplu, avem cordoane de sudură, se poate observa discontinuitatea cordoa-nelor de sudură, dacă ridicăm maşina pe elevator", a mai adăugat Gheorghe Băcanu.
Specialiştii recomandă ca, atunci când vă hotărâţi asupra unei maşini, să mergeţi la un service pentru testare.
„Recomand să se facă o testare a maşinii, de frâne, de amortizoare şi o testare de geometrie roţi. Aceasta din urmă arată dacă aceste maşini au fost lovite sau nu, pentru că o lovitură din faţă poate să producă o modificare a geometriei roţilor. D