Postul de radio France Culture împlineşte 50 de ani de la înfiinţare iar viitorul sǎu se anunţǎ la fel de strǎlucit ca şi bilanţul de pînǎ acum. Emisiunile acestui post de radio, care nu are echivalent în alte ţǎri, sunt ascultate în prezent cam de un milion de persoane pe zi.
Pentru a marca acest eveniment, 50 de ani şi de continuitate în materie de politicǎ culturalǎ, postul de radio France Culture organizeazǎ, week-end-ul acesta, un maraton radiofonic în direct la Palais de Tokyo, veritabil templu al artei moderne în capitala Franţei.
În jur de 50 000 de persoane sunt aşteptate la acest eveniment, precizeazǎ pentru Agenţia France Presse directul postului de radio France Culture, Olivier Poivre d’Arvor, în post de trei ani. Tot el aratǎ cǎ acest post de radio şi-a multiplicat de trei ori numǎrul de ascultǎrori în ultimii 25 de ani.
France Culture mai este postul de radio care profitǎ cel mai mult de revoluţia numericǎ. În materie de descǎrcǎri de emisiuni, el se situeazǎ pe locul al doilea în peisajul radiofonic francez. Emisiunea de filozofie "Les nouveaux chemins de la connaissance" (Noile drumuri ale cunoaşterii), de exemplu, înregistreazǎ 610 000 de descǎrcǎri pe an.
În 50 de ani de existenţǎ France Culture a rǎmas un post de radio fidel misiunii asumate iniţial: aceea de a transmite nu doar culturǎ ci şi cunoştinţe şi de a facilita accesul la cunoaştere. "Noi pornim de la principul cǎ ascultǎtorii noştri sunt foarte inteligenţi şi pot înţelege tot" mai declarǎ Olivier Poivre d’Arvor. În ultimii ani, însǎ, a fost alocat mai mult timp actualitǎţii, iar France Culture are o politicǎ de atragere a unui public tînǎr, mai ales de studenţi.
În aceastǎ opticǎ Internetul este extrem de important, iar France Culture propune pe web cursuri şi conferinţe universitare, precum şi numeroase alte produse multimedia cu profil şcolar şi unive