Un proiect al raportorului European pe probleme de mediu riscă să provoace un regres fără precedent al politicii de mediu a Uniunii Europene: se doreşte ca până în 2020, combustibilii folosiţi la transporturi să conţină 5,5% biocombustibili, faţă de 10%, cât era ţinta iniţială.
La numai câteva săptămâni după ce guvernul României s-a conformat Directivei Europene privind Energia Regenerabilă din 2009, decizând ca până în 2020 cel puţin 10% din consumul total de carburanţi să provină din biocombustibili, prin Strategia Naţională a României privind Schimbările Climatice 2013 – 2020, Comisia Europeană pregăteşte acum o măsură ce va însemna un surprinzător regres al întregii sale politici de mediu din ultimii zece ani, ameninţând eforturile pe termen lung de a reduce emisiile de gaze cu efect de seră.
Surpriza constă în faptul că măsura respectivă vine în contradicţie cu Directiva Europeană privind Energia Regenerabilă, adoptată în 2009 de către Consiliul Europei şi Parlamentul European, prin care s-a stabilit ca până în 2020, combustibilii folosiţi la transporturi să conţină 10% biocombustibili. Încă de la început a existat premiza clară a atingerii acestui obiectiv, în ideea stimulării dezvoltării rurale, a reducerii emisiilor de dioxid de carbon şi a creşterii independenţei energetice.
Potrivit Fediol, Asociaţia Europeană a Procesatorilor de Oleaginoase, şi EBB, Consiliul European pentru Biodiesel, Corinne Lepage, raportor pentru Comisia de mediu din cadrul Parlamentului European, va cere Parlamentului European să voteze în favoarea unui proiect ce va provoca cel mai mare regres din istoria legislaţiei europene, prin reducerea de la 10% la 5,5% a ţintei de biocombustibili de primă generaţie în total consum de combustibili, până în 2020.
Lepage intenţionează, de asemenea, să solicite membrilor parlamentului European