Trei noi fabrici a deschis anul acesta Marcel Bărbuţ, pe cele trei platforme industriale ale grupului: la Roman, Oradea şi Ploieşti. În vreme ce alte companii se luptă să-şi menţină vânzările, antreprenorul a anunţat numai pentru 2013 o întreagă serie de noutăţi, între care se numără creşterea exporturilor, parteneriatul cu Düfa şi plusuri de vânzări.
CONTEXTUL: Piaţa construcţiilor a continuat să scadă an de an, iar afacerile în domeniu au urmat aceeaşi pantă. Cum mereu există o excepţie care confirmă regula, AdePlast n-a înregistrat minusuri ale vânzărilor, ci a continuat să crească an de an. În 2012 a avut o cifră de afaceri de 41,3 milioane de euro, faţă de 33 de milioane de euro în 2011.
DECIZIA: Pentru a susţine creşterea, antreprenorul Marcel Bărbuţ a luat o decizie care pare riscantă mai ales în mediul economic actual. A hotărât să investească peste 23 de milioane de euro pentru deschiderea a patru noi fabrici în 2012 şi 2013. „Trebuie să baţi fierul cât e cald„, explica el recent alegerea pe care a făcut-o.
EFECTELE: La jumătatea anului compania a anunţat o creştere de 31% a cifrei de afaceri în primele şase luni ale anului, cu o valoare EBITDA majorată cu acelaşi procent. Conform reprezentanţilor companiei, evoluţia se datorează în principal creşterii capacităţilor de producţie. La jumătatea anului, AdePlast a ajuns la aproape 100 de milioane de lei.
ODATĂ CU DESCHIDEREA NOILOR CAPACITĂŢI DE PRODUCŢIE „AM REUŞIT O PREZENŢĂ MAI PROMPTĂ ÎN PIAŢĂ ALĂTURI DE RESELLERII NOŞTRI ŞI DE COMPANIILE DE CONSTRUCŢII„, spune Marcel Bărbuţ, antreprenorul care a clădit afacerea AdePlast. La jumătatea anului, compania a atins vânzări de 100 de milioane de lei, mai mari cu 31% faţă de perioada similară a anului trecut; creşterea s-a reflectat şi în evoluţia EBITDA. În aceste rezultate, un rol important a fost jucat şi de poziţionarea