„Mai bine de un milion de lei. Atât ne costă pe an întreținerea unui deputat” (Ziarul Național).
Jurnalistul Ion Preaşca de la „Adevărul” constată că două tranzacţii majore cu active ale statului, realizate în ultimele zile de către autorităţile proeuropene de la Chişinău, au provocat un val de discuţii referitoare la direcţia reală spre care merge Republica Moldova: Uniunea Europeană sau Uniunea Vamală. Prima a fost decizia de concesionare a Aeroportului Internaţional Chişinău, pentru un termen de 49 de ani, unei companii din Rusia, care administrează aerogara de la Habarovsk din Orientul îndepărtat. „Şi mai scandalos este cazul de cedare de către Guvern a pachetului majoritar de acţiuni de la Banca de Economii”, conchide autorul. Ion Preaşca a stat de vorbă şi cu analistul Oazu Nantoi, care face o paralelă între situaţia din Moldova şi cea din Serbia, unde cele mai atractive proprietăţi ale statului au ajuns să fie controlate de companii ruseşti.
Editorialistul Nicolae Negru se referă în paginile „Jurnal de Chişinău” la aceleaşi tranzacţii cu Aeroportul Internaţional Chişinău şi Banca de Economii. „În lumina recentei surprinzătoarei cedări a Armeniei în faţa Rusiei, căreia îi cedase mai înainte importante unităţi economice, pasul guvernului de la Chişinău este vădit primejdios”, e de părere autorul. De altfel, crede Nicolae Negru, strânşi cu uşa, unii oligarhi moldoveni ar putea să trădeze cauza integrării europene la fel de uşor precum au îmbrăţişat-o.
Un alt editorialist de la aceeaşi publicaţie, Petru Bogatu scrie, cu ironie, că vicepremierul rus Dmitri Rogozin nu este meteorolog, după cum s-au grăbit să-l dezmierde unii comentatori, nu-i el nici glaciolog şi nici măcar frigotehnist. „Vicepremierul rus a demonstrat o dată în plus la Chişinău cine este el cu adevărat. E nebunul ţarului. Anume în această calitate a fost angajat