Angajatul de succes trebuie sa aiba abilitatile tehnice si culturale pentru viitor, sa observe evolutiile mediului extern si sa fie dispusi sa invete si sa se dezvolte permanent.
Intr-un interviu acordat Ziare.com, Dave Ulrich, o importanta personalitate din domeniul resurselor umane, vorbeste despre reusita la locul de munca, relatia dintre angajator si angajat si "recesiunea emotionala" creata de criza economica.
Dave Ulrich este profesor la Ross School of Business, University of Michigan, autor a 25 de volume si peste 200 de articole, coach si consultant in management. In 2011, a fost desemnat cel mai influent lider international in HR de publicatia HR Magazine si s-a situat pe locul 23 in top Thinkers 50 ca "thought leader" in management.
Cum ati defini un lider bun si un angajat bun pe piata actuala a muncii?
Termenul de "bun" este intotdeauna subiectiv, dar exista un principiu care se aplica atat liderilor, cat si angajatilor. Acest principiu se refera la faptul ca valoarea este definita mai degraba de destinatar decat de autor. In cazul liderilor, aceasta inseamna ca ei sunt eficienti atunci cand actiunile lor genereaza valoare concretizata in productivitatea angajatilor, executia strategiei, clientii atrasi, beneficii intangibile ale investitorilor sau reputatia in piata.
Liderii buni obtin rezultatele potrivite in modurile potrivite. Acelasi principiu este valabil si pentru angajati. Ei sunt "buni" atunci cand munca pe care o depun produce valoare pentru ceilalti. Angajatii "buni" fac lucruri care ajuta organizatia sa aiba succes.
Ati spus la un moment dat ca "organizatiile prospere isi ajuta angajatii sa atribuie un sens motivational muncii pe care o depun". Cum poate fi atins acest obiectiv in mod concret?
Organizatiile au succes atunci cand angajatii gasesc un sens in implic