Pana sa apara smartphone-urile, Nokia a fost liderul de necontestat in lumea comunicatiilor. Telefoanele se miscau excelent, aveau baterii foarte bune, consumatorii erau multumiti, iar veniturile gigantului finlandez - pe masura. Odata cu lansarea iPhone-ului, a inceput sfarsitul Nokia. Incapabil sa tina pasul cu noul trend, gigantul s-a prabusit. Va reusi Microsoft sa relanseze business-ul?
Sunt multi experti care cred ca, prin preluarea diviziei de telefoane mobile Nokia, pentru care a platit 5,4 miliarde de euro, gigantul american Microsoft si-a bagat “mortul in casa”.
Americanilor le va fi greu sa se lupte cu gigantii Apple, Samsung, LG, Sony, intr-o industrie in care concurenta pe inovatie si promovare sunt la cel mai inalt nivel.
Nokia a lansat, in ultima vreme, o gama de telefoane colorate, ieftine, cu Windows Phone. Cel mai spectaculos, Nokia 925, este chiar un telefon bun, dar nu cel mai bun din piata.
Chiar daca, din punct de vedere tehnologic, Nokia s-a apropiat de standardele actuale, din cel al perceptiei consumatorilor a pierdut cursa, brandul si-a capatat o aura de produs “perimat”, desuet, prafuit, prea putin in trend.
In plus, in timp ce telefoanele din gama smartphone Nokia le numeri pe degete, concurenta dezvolta gadgeturi pe banda rulanta. Uitati-va la gama Samsung sau LG.
Si mai e un aspect esential – promovarea. In timp ce concurenta cheltuie miliarde de dolari pe promovare, prezenta Nokia este destul de discreta. Peste tot, nu numai in Romania.
Relansarea Nokia, multe semne de intrebare
Dupa ce a anuntat preluarea Nokia, Microsoft a pierdut 18 miliarde de dolari din valoarea de piata. Actiunile gigantului american au coborat cu 6,6%, compania incheind sedinta bursiera de joi cu o capitalizare de piata de 260 miliarde de dolari.
Potrivit anali