Scris de Adriana Barbu - Aceste cartiere sunt pe ultimul loc la capitolul starea liniilor de tramvai dar încă nu există nici un proiect de reabilitare a acestora.
ARAD. S-au schimbat o parte din liniile de tramvai din Micălaca, dar tot nu stăm defel bine la acest capitol. În plus, promisiunea că tramvaiele vor circula prin Arad cu 60 de kilometri la oră, adică că prin municipiu vor rula pe linii tramvaie de viteză, cu podea joasă (fapt posibil, se spunea, la acea dată, după finalizarea lucrărilor BERD) e departe de a fi îndeplinită. Iar faptul e de la sine înţeles dacă ne uităm la lungimea liniilor de tramvai care au rămas în afara reabilitării. În fapt, cu excepţia liniei de tramvai care viza cartierului Vlaicu- zona UTA- centru – Boul Roşu – Aradul Nou (prima porţiune, până la intersecţia cu Ştefan cel Mare), nici o altă linie de tramvai nu a suferit reabilitări majore. Trebuie să recunoaştem, însă, că porţiunea enumerată mai sus, care a beneficiat de lucrări pe banii Băncii Europene de Reconstrucţie şi Dezvoltare (BERD), pe două credite, a fost şi este şi cea mai circulată dintre porţiuni. Tot la capitolul modernizare, am putea aminti şi liniile de tramvai de pe cele două pasaje, Micălaca şi Grădişte, proaspăt reabilitate, şi liniile de tramvai de pe strada Renaşterii.
Toate celelalte linii ar avea nevoie de bani pentru reparaţii, dar nici Primăria Arad şi nici Compania de transport public (CTP) nu au identificat surse pentru a moderniza aceste tronsoane. Cele mai mari probleme, potrivit reprezentanţilor CTP Arad, sunt pe liniile de tramvai din Micălaca, care nu au mai beneficiat de modernizări de zeci de ani şi cărora le-ar prinde bine câteva reparaţii. Tot ce s-a făcut în aceste cartiere a ţintit schimbarea liniilor de tramvai în intersecţii, un proiect care a vizat fluidizarea traficului, nu în mod special liniile de tramvai. Un alt tronson care ar av