Apple îşi va prezenta noul telefon pe 10 septembrie. La doar o zi distanţă, în China, Apple va face acelaşi lucru, dar doar pentru mass-media din această ţară. Ce înseamnă această intrare în forţă a Apple pe piaţa chineză şi câte miliarde de dolari reprezintă pentru americani?
Apple lansează noul iPhone pe 10 septembrie. Va fi cu siguranţă un model ieftin, până acum denumit iPhone 5C, şi un model premium, cum a avut până acum. Totuşi, pe 11 septembrie va fi evenimentul din China (TechCrunch). Asta după ce, în urmă cu o lună, au apărut zvonuri potrivit cărora Apple discută cu China Mobile, cel mai mare operator telecom din lume, un acord exclusiv pentru noul (noile?) iPhone.
„The Wall Street Journal“ strânge toate datele esenţiale şi pune nişte cifre pe masă, pentru a oferi o idee asupra intrării Apple pe o piaţă imensă: China. Pentru început, China Mobile are 700 de milioane de abonaţi. Nu toţi vor dori un iPhone, iar la o reducere masivă, rămân sub 100 de milioane de doritori. Analiştii preconizează că intrarea Apple în China, prin acest operator mare, va însemna o creştere a cotei de piaţă cu până la 13% în această ţară.
Procentul de mai sus se traduce în vânzări de 20 milioane de unităţi. Astfel, Apple ar ajunge să vândă anual, în China, 32 de milioane de unităţi, care se traduc mai departe în aproape un sfert din toate vânzările pe care le-a făcut Apple în 2012. Spre exemplu, iPhone 5 s-a vândut în 5 milioane de unităţi în primul weekend, deşi a fost disponibil doar la operatori mai mici precum China Unicom şi China Telecom.
Preţul pentru iPhone 5C este estimat la sub 400 de dolari, dar analiştii susţin că cel mai bine ar fi dacă i-ar reduce preţul la jumătate faţă de modelul mai scump, adică să-l pună la vânzare la 300 de dolari. La final rămâne acest calcul simplu: 32 de milioane de iPhone 5C vândute la 400 de dolari în China aduc Apple