Citroen Cactus aspiră la declanşatorul noii paradigme în segmentul compact C, urmând a depăşi statutul de concept după evenimentul IAA Frankfurt.
Dezirabil şi prietenos cu utilizatorii, crossoverul ce are la bază modelul C4 Picasso se vrea a promova armonia între designul distinctiv, dar pragmatic, confortul tuturor ocupanţilor de la bord şi tehnologia uşor utilizabilă. Dimensiunile compactate pe 4,21 metri lungime, 1,76 metri lăţime, 1,53 metri înălţime şi o gardă la sol de 21 cm plasează studiul francezilor ca un concurent redutabil în segmentul crossoverelor urbane pe care activează Nissan Qashqai şi Hyundai ix 35.
Grupul PSA Peugeot-Citroen a dezvoltat pentru Citroen Cactus un sistem revoluţionar de propulsie alternativă, experiment ce constă în posibilitatea de a folosi aerul sub presiune dintr-un rezervor ca formă de stocare a energiei.
Tehnologia Hybrid Air comprimă aerul printr-o pompă hidraulică acţionată de aprinderea motorului termic folosind ca agent uleiul, urmând ca un motor hidraulic să transforme mişcarea în lucru mecanic ce va fi translatat în final roţilor. Camerele de ardere vor fi umplute cu benzină doar la sarcini şi viteze mai mari, iar în oraş maşina se va deplasa folosindu-se doar de forţa aerului comprimat. Avantajele faţă de un hibrid benzină-electric clasic sau un ansamblu dual diesel-electric sunt multiple. În primul rând că se elimină bateria de acumulatori, care altfel poate cântări între 250 kg şi 400 kg în funcţie de model. Al doilea plus este că reîncărcarea rezervorului cu aer comprimat se poate face mult mai rapid comparativ cu timpii morţi în care un hibrid Plug-In rămâne imobilizat prin conectare la o staţie de alimentare cu curent electric. Şi nu doar uşurarea de greutatea acumulatorilor ar putea fi un atuu important al tehnologiei Hybrid Air, ci şi costurile de rulare atractive, în paralel cu o amprentă a emisiilo