Odată cu declinul presei scrise, tot mai multe publicaţii s-au reorientat spre mediul online pentru a-şi atrage noi cititori. În timp ce unele au ales "să jongleze" atât cu ediţiile tipărite cât şi cu cele online, altele au decis să se concentreze exclusiv pe dezvoltarea site-urilor de ştiri. Astfel, jurnalismul tradiţional a fost pus faţă în faţă cu un mediu nou, dominat de bloguri şi reţele de socializare. Chiar dacă au trecut ani buni de la apariţia primelor site-uri de ştiri din România, încă nu există un standard care să definească o publicaţie online. În acest sens, patru tineri au lansat "chenar.ro", un proiect ambiţios care se doreşte a fi o revoltă "anti-click", un răspuns la site-urile care promovează articole cu titluri "senzaţionale" şi care ar face orice pentru o accesare în plus.
Ce este mai exact "chenar.ro" am aflat de la iniţiatorul proiectului, Liviu Bărbulescu (24 de ani), graphic designer şi masterand la Antropologie, în cadrul Universităţii din Bucureşti.
Liviu, te rog să ne spui ce este "chenar.ro"?
"chenar.ro" e un site care îmbină designul grafic cu jurnalismul. Primul lucru la care te gândeşti când auzi de jurnalism şi "graphic design" este, poate, acel infografic deja "fumat", foarte lung şi plictisitor, însă noi vrem să facem mult mai mult de atât. Vrem să spunem poveşti în imagini!
De unde a pornit ideea?
Totul a început de la o serie de desene pe care le-am făcut după ce prietenei mele i s-a furat bicicleta şi cu ajutorul cărora am încercat să prezint întreaga aventură: cum am găsit bicicleta, cum am ajuns la poliţie cu presupusul hoţ şi cum ne-am împrietenit cu acesta. Deoarece eu mă ocup cu designul grafic, am zis că ar fi frumos să desenez întreaga poveste, fără să mă gândesc, la acel moment, că o să se întâmple ceva cu ea. Spre surprinderea mea, a fost foarte bine