Gândindu-mă ce să vă mai spun din această poveste ce este fără de sfârşit, am considerat că o minimă pălăvrăgeală despre West Coast Rock ar fi binevenită. Acolo s-au întâmplat multe, muzical, în acei ani mirifici cum îi consider eu, anii ‘60, secolul trecut (ciudat sună, mai ales pentru mine), iar termenul de West Coast Rock poate fi uşor asimilat rock-ului psihedelic. Dintre oraşele de pe coasta de vest care au fost martorele fenomenului, San Francisco şi-a tăiat partea leului şi pentru că acolo s-a aflat faimoasa sală Fillmore West, destinaţie de tip Mecca pentru formaţiile în vogă ale timpului. Trupele oraşului vor genera numitul San Francisco Sound (SFS), stil de cotitură muzicală ce va contopi numeroase influenţe muzicale, primul grup purtător de port-drapel al noului „sunet” fiind Jefferson Airplane, încă din 1965.
Caracteristic SFS-ului sunt improvizaţiile de lungă durată din concerte, prezenţa sonoră distinctă a chitarei bas, libertatea totală a folosirii tuturor instrumentelor (baterie şi percuţie, chitară electrică, clape). Nu caracterizează SFS-ul folosirea instrumentelor de suflat (fie „alămuri”, fie „lemne”) în maniera Blood, Sweat & Tears (trupă de jazz-rock de pe coasta de est a Statelor Unite), dar va exista un grup originar din San Francisco, Sly & The Family Stone, care va încălca regula pentru a întări convingerea că în orice pare de netăgăduit există întotdeuna un „dar”.
Exponenţii principali din San Francisco sunt, pe lângă cele două trupe amintite, Quicksilver Messenger Service, Country Joe & The Fish, Big Brother & The Holding Family (o perioadă trupa de acompaniament pentru Janis Joplin), Santana, Blue Cheer, Moby Grape, Hot Tuna, Steve Miller Band; Grateful Dead (din Palo Alto), ba chiar Creedence Clearwater Revival (din El Cerrito), au rădăcinile în zona golfului San Francisco.
Los Angeles-ul va avea reprezentanţi de marc