“Am fost influentati la fel cum au fost influentate toate televiziunile. Nu pot comenta decizia, sa spun daca este una pozitiva sau negativa. Dar piata nu era bine pregatita pentru asta, in special agentiile nu erau foarte constiente ca se va intampla asa. Dincolo de faptul ca agentiile au fost foarte puternic afectate financiar….pe partea de contabilitate s-a creat un mare haos legat de colectarea banilor. Chiar si acum avem sume de bani pe care nu le putem lua usor de clienti, pentru ca in sistemele lor financiare statiile TV nu exista si trebuie sa primeasca aprobare de la sediile lor din SUA, din Europa. Piata este afectata, dar in fiecare zi lucrurile se imbunatatesc. Insa in privinta agentiilor sunt pagube. Toata lumea stie asta, mai ales ca o mare parte din veniturile lor vin din rebate si, de aceea, daca nu au venituri suficiente, ma astept la schimbari, achizitii si fuziuni”, a explicat Kurcer.
Managerul televiziunii cu afaceri de 12,2 milioane de euro anul trecut a adaugat ca ordonanta aprobata in aprilie anul acesta a insemnat pentru televiziuni si o mare povara din punct de vedere organizatoric.
“Daca inainte facturam 30 de agentii, acum avem 300 de facturi. A trebuit sa angajam cativa oameni. A fost o povara operationala foarte mare, dar ne-am descurcat”, a spus seful Kanal D.
Televiziunea detinuta de Dogan Media International, subsidiara a Dogan Yayin Holding (DYH), unul dintre cei mai mare jucatori de pe piata media din Turcia, a fost lansata in Romania in februarie 2007, iar de atunci a raportat anual pierderi.
La inceputul acestui an, Haluk Kurcer, un manager cu peste 30 de ani de experienta in domeniul financiar, declara ca spera ca televiziunea sa intre pe break-even in 2013, insa in prezent managerul este nesigur de atingerea acestui obiectiv in urmatoarele trei luni.
“Am avut o crestere de peste 30% anul acesta, i