Anna Ruszczak, 43 de ani, director campaign planning pentru Europa Centrală şi de Est în cadrul companiei de cosmetice Avon, spune că vânzările gamei de lux ale companiei cresc puternic într-o perioadă în care consumul se chinuie să revină pe creştere.
„În România nu se caută la fel de mult produsele ieftine, cum este cazul în Polonia. Gama de lux creşte pe piaţa locală cu 30%“, spune ea. Produsele de lux ale Avon concurează ca preţ cu cele ale competitorilor de la L’Oréal, nu cu cele ale jucătorilor cunoscuţi din industria de lux, precum Estée Lauder, Dior, YSL sau Chanel. Astfel, o cremă sub brandul Anew costă 40-80 de lei (10-20 de euro), de chiar cinci-şase ori mai puţin decât în cazul unui produs al unui brand de lux.
„Focusul nostru rămâne pe produsele de masă. Astfel, produsele mass market au o contribuţie de 70% în totalul businessului, cele de lux aduc 10%, iar cele value (ieftine, n.red.) 20%.“
Avon România, cel mai mare retailer de cosmetice prin intermediul vânzărilor directe, a realizat anul trecut afaceri de 98 mil. euro, cel mai scăzut nivel de după 2005, pe fondul scăderii apetitului de consum şi al reducerii vânzărilor pe pieţele regionale. Astfel, vânzările de produse de lux ale companiei sunt de aproape 10 mil. euro.
Citiţi mai multe pe www.zfcorporate.ro
Acest articol a apărut în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 03.09.2013
ZF Corporate este serviciul specializat de ştiri cu plată al Ziarului Financiar. Pentru a putea citi aceste ştiri trebuie să vă abonaţi la ZF Corporate sau la unul din cele 12 fluxuri ale sale, profilate pe sectoare de activitate (Bănci, Retail, Imobiliare şi altele). Detalii de abonare la ZF Corporate: Alexandru Matei (tel. fix: 0318.256.286, tel. mobil: 0766.606.994) sau trimiteţi un email cu datele dumneavoastră de contact prin care solicitaţi informaţii şi abonare la