Nu se poate spune că trenul a devenit și la noi o modă pentru destinațiile internaționale. Numărul celor care aleg acest mijloc de transport este încă foarte scăzut
"Ce aleg: mașina personală, avionul sau trenul?". Nu de puține ori, Mihai D., angajat într-o multinațională, a renunțat la confortul propriului său autoturism sau la un zbor scurt cu avionul pentru vacanțe prelungite prin Europa, cu trenul. Cel mai mult a plătit în vara anului trecut, circa 500 de euro pentru trei săptămâni, timp în care a călătorit exclusiv cu trenul, la clasa a doua, în toată Europa. „Este simplu. Am intrat pe site-ul CFR Călători, unde există, la rute internaționale, InterRail Global Pass și îți poți face, practic, un abonament. De curând, am călătorit două săptămâni cu 435 de euro. Legăturile prin Europa se fac mult mai rapid decât la noi“, explică el. Mihai D. face parte dintre cei 500.000 de pasageri care au ales călătoriile internaționale cu trenul, adică 1% dintr-un total de aproximativ 50 de milioane de pasageri. Numărul este foarte redus, însă există potențial, mai ales că, în ultimul an, s-a observat o revigorare a acestui segment, susțin reprezentanții CFR Călători. „Veniturile încasate în traficul internaţional reprezintă aproximativ 5,2 %, adică 103,8 milioane de lei, din totalul veniturilor de anul trecut (n.r. – 1,99 miliarde de lei)“, susțin ei. Cu mențiunea că cele mai solicitate destinaţii au fost Budapesta, Viena, Chişinău, München, Berlin, Praga, Bratislava, Zürich, Geneva, Varşovia, Kiev și Moscova. Pentru câteva dintre aceste destinații există chiar conexiuni directe, iar dacă ar fi să se facă o comparație cu prețurile companiilor aeriene, Viena poate fi considerată un chilipir: 39 de euro. De altfel, un tren direct către această destinație a fost reintrodus anul trecut de fostul director al CFR Călători, Ștefan Roșeanu. Conducerea anterioară renunțase l