Multe afaceri merg încă din inerţie, în condiţiile în care managerii nu se gândesc sau nu ştiu să-şi ajusteze modelele de business, ceea ce reprezintă o vulnerabilitate, afirmă Şerban Toader, senior partner la KPMG România.
„Managementul companiilor şi antreprenorii ar trebui să fie mult mai preocupaţi de modelul de afaceri pe care îl au. Este un model bun şi relevant în condiţiile actuale sau nu? Este o întrebare de bun- simţ, dar de multe ori am remarcat că, în practică, multe afaceri merg încă din inerţie. Este un element pe care îl văd ca o vulnerabilitate pentru companii şi antreprenori“, a declarat pentru ZF şeful KPMG.
Modelul de business trebuie să fie „calibrat“ tot timpul, trebuie să te gândeşti ce poţi să aduci nou, să te adaptezi circumstanţelor în continuă schimbare, a explicat Toader.
El susţine că o serie de modele de business depind astăzi de felul în care este folosită tehnologia. „O «recalibrare» a modelului de business, folosind tehnologia poate asigura accesul către un număr mare de clienţi, cu costuri minime.“
În opinia şefului KPMG, una dintre lecţiile pe care le-a dat criza economică populaţiei şi companiilor din România este că banii nu se mai fac uşor şi că nu există chilipiruri.
„Ceea ce a produs o mare «tristeţe», pentru că noi suntem un popor latin, suntem mai temperamentali. Suntem deja într-o realitate în care trebuie să ne obişnuim cu ideea că vom munci mai mult pe aceiaşi bani. Am fost trişti destul.“
Citiţi mai multe pe www.zfcorporate.ro
Acest articol a apărut în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 09.09.2013
ZF Corporate este serviciul specializat de ştiri cu plată al Ziarului Financiar. Pentru a putea citi aceste ştiri trebuie să vă abonaţi la ZF Corporate sau la unul din cele 12 fluxuri ale sale, profilate pe sectoare de activitate (Bănci, Retail, Imobiliare