În fiecare noapte, începând cu ora 22.00, peste 1.000 de angajaţi trec de punctul de securitate al celui mai mare hub deţinut de firma de curierat şi logistică DHL Express, în Leipzig, gata să descarce, să sorteze sau să împacheteze cele 100.000 de pachete pe care compania le expediază zilnic de aici în toată lumea.
Fie că un colet este trimis seara de la Bucureşti la Paris, fie că altul trebuie să ajungă de la Hong Kong la Cincinnati (celelalte două huburi globale ale companiei), de la descărcarea fiecărui colet şi până la decolarea avionului procesul nu durează mai mult de două ore - chiar dacă întreaga operaţiune se desfăşoară pe un teren de 2 mil. de metri pătraţi în care compania a investit 350 de mil. de euro.
VEDEŢI AICI GALERIA FOTO
Construcţia hub-ului din Leipzig (Germania) a început în urmă cu opt ani, acesta înlocuind-ul pe cel din Bruxelles, unde restricţiile zborurilor pe timp de noapte au făcut ca dezvoltarea operaţiunilor să ajungă într-un „punct mort”. Astfel că, Deutsche Post - compania-mamă, a hotărât să amenajeze terenul de 2 mil. de metri pătraţi dintre aeroportul Leipzig şi satul Schkeuditz, pentru care a angajat până în prezent 3.500 de oameni. Întregul hub are patru zone importante (una destinată controlului operaţiunilor, depozitul care are o suprafaţă de 48.000 de metri pătraţi, centrul de sortare de 4.000 de metri pătraţi şi spaţiul destinat mentenanţei flotei de avioane deţinută de DHL Express, care are 4.600 de metri pătraţi). Cea mai aglomerată parte a nopţii pentru angajaţii DHL este intervalul 1-3, când „la rampă” ajung cele mai multe avioane, care au zilnic în jur de 50 de curse.
Cea mai importantă parte a operaţiunilor este sortarea pachetelor, care ajung din toate colţurile lumii şi pentru care este nevoie de un circuit de bandă rulantă de 6.5 kilometri şi 650 de angajaţi. În decursul a 15 minute în jur